Soweto - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Bert-Jan - WaarBenJij.nu Soweto - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Bert-Jan - WaarBenJij.nu

Soweto

Door: Bert-Jan

Blijf op de hoogte en volg Bert-Jan

02 November 2011 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Goeeeeeeedenavond allen!

Eerste reisverslag vanuit Zuid Afrika! Gisteren veilig geland na een rustige vlucht. Eenmaal op het vliegveld van Johannesburg werd ik opgewacht door een werknemer van Awesome Travel. Vanaf daar werden we gebracht naar onze hostel. Johannesburg is een stad waar veel criminaliteit is. Dat zie je vooral terug in de hekken en prikkeldraad om alle huizen heen. Het is behoorlijk intimiderend om daar rond te rijden.... Dat was mijn eerste blik op zuid afrika... Misschien niet de beste :)

Voordat ik weg ging had ik al wat verhalen gehoord over de townships in zuid afrika... De krotte wijken van zuid afrika... Vandaag zijn we naar Soweto geweest ( "we" zijn de back packers die vrijwillegers projecten gaan doen hier.). Soweto is de grootste township in johannesburg en misschien wel de grootste in zuid afrika. Wat ik hoorde over de townships is dat het gevaarlijk is en dat het niet veilig is om rond te lopen... Nou vandaag ben ik er dus geweest... Soweto kent een "rijke" township en een "arme" township.... Het rijke gebied staan stenen huizen en het arme gebied bestaat uit eigen gemaakte huisjes... Echt heel erg arm... geen stromend water en geen electra.... Maar geen moment voelde ik me bedreigt.... Geen hoge hekken en prikkeldraad.... Het is een warme en gezellige community... Het is gevaarlijker voor de zwarte zuid afrikaan dan de blanke toerist.... Heel erg indrukwekkend om daar rond te lopen.... Voor de rest hebben we vandaag veel gezien en geleerd over de geschiedenis van Zuid Afrika. Erg interessant...!

Morgen hebben we weer een dag vol met informatie over de cultuur van zuid afrika en vrijdag gaan we naar onze projecten. Ik geloof dat er 10 back packers zijn die naar Ukutula gaan, naar het leeuwen project wat ik dus ook ga doen...

Ik heb een aantal fotos van de slobbenwijken maar die komen later wel online.

Maar goed dat was het voor nu.... Pas 2 dagen hier en al zo veel gezien en gehoord en het is geweldig :).

Zal proberen om snel de eerste fotos online te zetten...

Tot het volgende verslag! :)


Ciao!

  • 02 November 2011 - 20:56

    Wiebe:

    Goed verhaal!

  • 03 November 2011 - 08:19

    HJ:

    Awesome Travel ROFL! Moet wel goed zijn!

  • 03 November 2011 - 10:37

    Y:

    We kijken uit naar de foto's en de rest van je verhalen!

  • 03 November 2011 - 12:11

    John:

    Hey kerel wat wijs dat je dit gaat doen! Super! Have fun!

    Groetjes John en Krullen

  • 03 November 2011 - 12:18

    Olwen:

    Ben benieuwd naar je foto's :-) en heeeeeel benieuwd hoe het in Ukutula gaat zijn. x

  • 04 November 2011 - 10:59

    Wiebe:

    Indrukwekkende foto's!

  • 04 November 2011 - 12:00

    De Vosjes:

    Boeiende foto's, wat een verschil met ons leven!!

    Liefs uit de schaf!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Johannesburg

BackPacken door Zuid Afrika

Recente Reisverslagen:

02 Januari 2012

Ben er nog!

01 December 2011

fotos

01 December 2011

Laatste dagen Ukutula

11 November 2011

Into The Pride

02 November 2011

Soweto
Bert-Jan

Actief sinds 23 Juni 2011
Verslag gelezen: 1232
Totaal aantal bezoekers 10604

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2011 - 31 Januari 2012

BackPacken door Zuid Afrika

Landen bezocht: