Into The Pride - Reisverslag uit Graskop, Zuid-Afrika van Bert-Jan - WaarBenJij.nu Into The Pride - Reisverslag uit Graskop, Zuid-Afrika van Bert-Jan - WaarBenJij.nu

Into The Pride

Door: Bert-Jan

Blijf op de hoogte en volg Bert-Jan

11 November 2011 | Zuid-Afrika, Graskop

Daar zijn we weer!
Nouja, daar ben ik weer!

Tijd voor een nieuw reis verslag! Er is de afgelopen week heeeuuullll veel gebeurd! Eeeehhh waar te beginnen! Die vrijdag na mijn laatste verslag zijn we dus vertrokken naar het project. Na een korte rit waren we er: Ukutula.

We begonnen met een rondleiding over de farm. Kregen de leeuwen te zien en de andere beesten die ze daar hebben. Even kort over Ukutula: ze doen onderzoek naar de witte leeuw. Deze is bijn auitgestorven en in Ukutula hebben ze een aantal leeuwen die de witte gen hebben. Voor de rest doen ze onderzoek naar ziektes onder leeuwen. De leeuwen leven in gevangenschap maar kunnen als nodig is uitgezet worden in het wild. De welpjes worden bij geboorte weg gehaald bij de moededers en door mensen gevoed. Dit betekend niet dat de leeuw zijn instinct kwijt raakt of dat ie aan de mens gewent raakt. In het begin is dat zo maar na een jaar zijn het wilde beesten die binnen een paar minuten je in stukken scheuren. Leeuwen in het wild leven maximaal 10 tot 15 jaar geloof ik, in Ukutula halen ze tot de 20 jaar. Ik bedenk me nu dat ik niet alles in detail ga neer zetten want dat is gewoon weg veelste veel informatie en helaas heb ik de tijd er niet voor :) (gaan over 10 minuten naar de kroeg :D )

Wat korte dingen over wat wij (vrijwillegers) doen. Er zijn 3 teams: Cubteam, Ranger team, Kitchen rangerteam.

Werkzaam heden cubteam: Welpjes de vles geven, informatie vertellen aan dag gasten, kippen voeren aan de wat oudere leeuwen, cheetas voeren en nog meer welpjes voeren.
Welpjes tot 2 1/5 maand ongeveer krijgen 4 keer per dag melk (uit een flesje babystyle) Hier hebben we er 11 van in totaal verdeeld over 3 leeftijden. Rond de 3 maanden oude welpjes krijgen vlees. Hier hebben we er 5 van (op die moment) Daarnaast hebben we 19 leeuwen die 4 maanden en ouder zijn die krijgen ook vlees.

Pffff dit zijn alweer veelste veel details.

Het is het voeren van en het spelen met de welpjes.

Rangerteam: Dit is van alles en nog wat. Zo zijn we struiken en bomen wezen snoeien, de leef gebieden van leeuwen schoon gemaakt, hebben we doode koeien opgehaald (en gevoerd aan leeuwen) en nog wat andere dode dieren die ik niet zal noemen :)
Kitchen Rangerteam doe dit alles ook maar zorgt ervoor dat de tafels gedekt zijn voor de 3 maalten over de dag verdeeld.

Okey dat was snel wat we doen (in het kort)
Mijn eerste week in Ukutula zit erop en ik heb er nog 3 te gaan. Vandaag zijn we met 9 personen begonnen aan een 4 daagse trip. Een bezoek aan Krugerpark zit daar onder andere ook bij. Ben heel erg benieuwd!

Maandag zijn we weer terug in Ukutula en dan zullen we dinsdag waarschijnlijk weer beginnen met werken. Na het avond eten gaan we meestal naar de bar en drinken 1 of 2 drankjes en dan naar bed toe. Gister avond hebben we een bushparty gehad. Iedereen haalt drinken om mee te nemen bij de bar en dan gaan we met 2/3 autos (ligt eraan hoeveel er mee gaan) de Bush in. Daar hebben ze ergens een kampvuur plaats. Mooi groot vuur maken, muziekje erbij en een drankje doen! Op en top gezelligheid! Gelukkig hebben we dit niet elke avond want dat trek ik denk ik nie :).

In Ukutula hebben wij geen beschikking over internet... Dus fotos en verslagen komen laat.... Voro nu dus alleen eventjes dit reisverslag en geen fotos.

Ondertussen heb ik ook een zuid afrikaans nummer. +27 820644457
Tis ngo niemand gelukt om me te bellen maar smsjes ontvang ik wel :).

Eigenlijk heb ik nie zo heel veel te vertellen eigenlijk... Door het werken is het gewoon een werkweek bijna... Maar dan vol met indrukwekende moment elke keer :)

Oh ze hebben natuurlijk niet alleen leeuwen.... Op het park zelf (buiten het gebied waar wij slapen) hebben ze nog veel meer lopen... Giraffen, zeebras en een hoop van allerlei verschillende hertjes lijkende beesten.... Ik zou zal is en lijst maken met wat hier allemaal rond loopt.... Maar tis normaal als je ergens bomen omver staat ze zagen of wegsleept dat er 5 zebras voorbij lopen... Na 2 dagen keek ik er al niet meer naar om....

Anyways.... De groep is alweer vertrokken naar de bar dus ik ga er maar is achter aan... ff een drankje doen!

Geen idee wanneer ik weer internet heb of wanneer ik fotos kan plaatsen.... Voor nu goed weekend allemaal en tot het volgende verslag!

Ciao!


  • 11 November 2011 - 18:32

    Nel Buis:

    Hoi BertJan,
    Heb net je verslagen zitten lezen.
    je vermaakt je dus wel!LeuK om te lezen en ook de foto's gezien.
    Vermaak je verder en heel veel plezier daar.
    Kus

  • 12 November 2011 - 01:07

    Maurits:

    Hee grote vriend, echt super om te lezen. Geniet lekker verder en tot snel! Je bent een topper! Have fun
    Mate!!!

  • 12 November 2011 - 01:14

    Hj:

    Jeeeetje je blogt al bijna net zoveel dat als je praat! :) leuk om te horen man!
    Het rondje had vanavond ook een speciaal gezellige avond dus je hebt wat gemist! Details volgen nog wel van deze of gene :)

    Enjoyze xxxx

  • 15 November 2011 - 08:32

    Jto:

    Gast! anders zeg je even dat je een blog hebt! :) of ons toevoegen aan je maillijstje ofzo! :)
    maar geweldig die teams, ik zie mezelf wel bij de rangerteam, BAM! succes verder en niet stiekem zo'n witte leeuw mee naar huis nemen! maar voor mij mag je wel doen! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Graskop

BackPacken door Zuid Afrika

Recente Reisverslagen:

02 Januari 2012

Ben er nog!

01 December 2011

fotos

01 December 2011

Laatste dagen Ukutula

11 November 2011

Into The Pride

02 November 2011

Soweto
Bert-Jan

Actief sinds 23 Juni 2011
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 10606

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2011 - 31 Januari 2012

BackPacken door Zuid Afrika

Landen bezocht: