Laatste dagen Ukutula - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Bert-Jan - WaarBenJij.nu Laatste dagen Ukutula - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Bert-Jan - WaarBenJij.nu

Laatste dagen Ukutula

Door: Bert-Jan

Blijf op de hoogte en volg Bert-Jan

01 December 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

Goedemiddag allen weer!

Ik zit weer achter een computer met goed internet :). Tijd voor een nieuw reisverslag dus!

Het laatste wat de meeste van jullie van mij gehoort hebben was mijn laatste reis verslag. Toen was ik net een trip begonnen naar Kruger Park. Hele mooie trip gehad. De weg richting kruger hebben we mooie uitkijk punten gehad en mooie valleien. Kruger zelf was erug warm! Zeer benauwd.... Maar wel erg mooi. Heel veel gezien. Op het luipaard na hebben we de BIG five gezien. Maar behalve de big five is er nog veel meer moois te zien! Erg gaaf allemaal!

Ik zit nu terug te denken aan wat ik allemaal gedaan heb.... Voor namelijk gewerkt... Heb 1 dagje vrij gehad en toen zijn we naar een Olifanten opvang geweest. Hier hebben ze 5 olifanten die gered zijn. Erg veel informatie gekegen over olifanten en er is ook interractie met de olifanten. Voeren en lopen met de olifanten... (zie fotos.... Ja er zijn weer fotos!)

Voor de rest is het erg gezellig in Ukutula. Ik heb daarom ook besloten om 2 weken langer te blijven... Maar niet bij de leeuwen. Ze hebben nog een 2de park en daar hebben ze een ranger project.... Hier leer je van alles over de dieren en de zuid afrikaanse bush. Kook je op kampvuur en slaap je in tenten... Maandag begin ik daarmee... Lijkt me erg tof om te doen.

Morgen gaat er een groot aantal vrijwillegers weg en de meeste van mijn groep waar ik veel mee om ga. Dus is het goed om weer wat nieuws te gaan doen.

Maar goed wat heb ik de afgelopen weken allemaal mee gemaakt... 1 van de welpjes naar de dieren arts gebracht in het dichtbijzijnde dorp. (links rijden weer :) )
Een hyena gedart en medish onder zocht. 3 volwassen leeuwen gedart en wonden verzorgt. Bijna gegrepen door een krokodil (ja ik weet het... oops...) Een slang gevangen en weer uitgezet. Schorpioen gevangen en weer uitgezet (nouja ik vang die beeste niet maar sta er bij te kijken :P )
Veel gezelligheid met de vrijwillegers, rangers en guides. Er gebeurd veel op een dag maar als je er aan terug denkt dan is het allemaal heel normaal en weet je de helft niet meer.... Owja en veeeel fotos gemaakt. Bij deze dus fotos... Veel van leeuwen maar goed die hebben we hier ook veel :).

We hebben 6 welpjes verplaats naar de oudere welpjes. Dat was leuk om te doen en ook leuk om te zien hoe de welpjes elkaar leerde kennen. Verder zijn er 3 nieuwe leeuwe welpjes gebeuren waarvan er helaas 1 aan verwondingen is overleden Heb het geluk gehad om een welpjes vast te houden die nog geen dag oud was.

Verder heeft 1 van de cheatahs 4 welpjes gekregen.... 3 daarvan zijn overleden maar de laatste maakt het goed. De dag dat de welpjes waren geboren hebben we van een afstandje de wacht gehouden om te kijken hoe de moeder omging met de wepljes. Was haar eerste keer dus moesten goed in de gaten houden... 1 welpje was zwak en die gaf ze geen aandacht. hebben die de volgende dag bijh haar weg gehaald en geprobeert te redden... helaas niet gelukt... de andere 3 bij de moeder gelaten... daarvan heeft ze weer de zwakste afgestoten en de andere geplet.... Toen besloten om de laatste eruit uit te halen om di eeen betere kans te geven.... En dat is gelukt ( zie fotos)

Dat was het weer eventjes voor nu... Ga nu mijn resterende tijd gebruiken om fotos voor jullie up te loaden :)

Tot horens! Ciao!

  • 01 December 2011 - 16:03

    Manon En Frank*:

    He Bert-Jan,

    Het klinkt allemaal wel super hoor, erg gaaf. Leuk dat je nog 2 weken doorgaat. Spreek je snel weer. kus

  • 10 December 2011 - 04:59

    Sophie:

    Klinkt bekend hahaha! Hoezo mocht jij we'll rijden en ik niet!! Ik ga al je verhalen volgen en zou de goede tips voor je opschrijven! Ga niet naar Bananas backpackers in Durban! Verschrikkelijk! Heel veel plezier daar nog en misschien meeten we snel weer!
    X

    Ps. Toch well jammer dat ik in de groep "vrijwilligers" word gegooid en niet een aparte benaming krijg! Haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Pretoria

BackPacken door Zuid Afrika

Recente Reisverslagen:

02 Januari 2012

Ben er nog!

01 December 2011

fotos

01 December 2011

Laatste dagen Ukutula

11 November 2011

Into The Pride

02 November 2011

Soweto
Bert-Jan

Actief sinds 23 Juni 2011
Verslag gelezen: 539
Totaal aantal bezoekers 10605

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2011 - 31 Januari 2012

BackPacken door Zuid Afrika

Landen bezocht: